Follow Nora Yahya

Saturday, 24 November 2012

APPLE FIBER BEAUTY JUICE + COLLAGEN

Apple Fiber Beauty JuicE plus Collagen merupakan produk minuman tambahan yang diformulasikan khusus untuk wanita-wanita yang mementingkan kesihatan dan kecantikan dalaman dan luaran. Gabungan buahan dan herba terpilih yang mengandungi khasiat yang sangat tinggi disatukan didalam jus ini dapat memberi manfaat yang sangat baik khusus untuk para wanita masa kini.

Gabungan fiber epal dan psyllium husk yang terkandung didalam jus ini berfungsi menyingkirkan lemak yang tidak diperlukan oleh badan sekaligus membantu menurunkan berat badan, mengurangkan masalah kegemukan, selulit dan perut buncit. Ia juga dapat menyihatkan fungsi usus besar selain membantu menurunkan kadar kolestrol dan gula dalam darah.

Bagi mereka yang arif dan mementingkan kecantikan, kolagen yang terkandung dalam jus ini dapat membantu proses pembentukan kulit dan meningkatkan daya elastis kulit. Kajian klinikal telah menunjukkan keberkesanan kolagen boleh mengurangkan bilangan, kepadatan dan kejelasan kedutan, serta memastikan keanjalan dan kesegaran kulit. Jus ini juga diperkayakan dengan gabungan ekstrak buah-buahan iaitu bilberry, acai berry, delima dan manggis yang bersifat antioksida yang penting dalam melindungi sel badan dan mengurangkan kerosakan pada sel terutamanya akibat serangan radikal bebas.

Antara kandungan lain yang terdapat didalam Apple Fiber Beauty Juice plus Collagen ini ialah pueraria mirifica, mas cotek, habbatussauda, temulawak, halia, madu, stevia, vitamin C dan vitamin E yang mana mempunyai pelbagai khasiat yang menyumbang kepada kesihatan dan kecantikan diri. Antara khasiatnya ialah:

• Membantu meningkatkan kadar metabolisma dalam badan.
• Menggalakkan pembakaran lemak dan menurunkan kadar kolesterol.
• Membantu menguatkan imun sistem dalam badan.
• Membantu memulihkan daya ingatan.
• Melancarkan perjalanan darah.
• Membantu mengatasi masalah sukar tidur.
• Membantu memantapkan payudara.
• Menghitam dan melebatkan rambut
• Mengurangkan tahap kandungan gula di dalam darah.

Khasiat Fiber Epal• Membuang lemak yang tidak diperlukan badan.
• Antioksidan dan menyahtoksik dalam sistem pencernaan.
• Membantu melancarkan proses pencernaan dan seterusnya menurunkan berat badan.
• Mengurangkan selera makan dan memberikan rasa kenyang sepanjang
hari.
• Membantu mengecilkan lengan, pinggang, punggung dan peha.
• Membantu mengempiskan perut yang buncit. Sesuai untuk kegunaan lelaki dan wanita.

Collagen• Sebagai anti penuaan yang paling berkesan
• Membekalkan nutrisi kepada kulit, membuat kulit menjadi sihat dan segar bercahaya.
• Sebagai pengganti sel-sel tubuh yang rosak agar kembali normal dan tidak kusam
• Menggantikan sel kulit yang rosak dan mati
• Membuat kulit jadi kenyal, kencang, montok dan kembali seperti kulit bayi

Khasiat Acai Berry• Mengandungi antioksida yang tinggi
• Membantu membuang toksin di dalam badan
• Mengandungi kandungan serat dan lemak baik yang bagus untuk kesihatan jantung dan usus
• Mengandungi kandungan omega-3, omega-6 dan omega-9 yang baik untuk menurunkan paras kolesterol tidak baik dan meningkatkan paras kolesterol baik di dalam darah

Khasiat Delima• Mengandungi antioksida yang tinggi yang mampu mengurangkan risiko kanser
• Menenangkan gangguan perut atau cirit-birit yang disebabkan apa-apa jenis masalah penghadaman
• Melancarkan pengaliran darah dalam badan dan mengurangkan risiko serangan jantung dan strok
• Mengurangkan kandungan gula dalam darah
• Mempunyai sifat antibakteria dan antivirus

Khasiat Psyllium Husk• Mengatasi sembelit dengan bertindak sebagai pelicir dan membersihkan usus.
• Membantu menurunkan berat badan dengan melambatkan penyerapan karbohidrat, memberi rasa kenyang dan mempercepatkan pengeluaran makanan yang dimakan.
• Membantu menurunkan kolesterol jahat sehingga mencegah penyakit stroke.
• Mengurangi gangguan hemoroid

Khasiat Pueraria Mirifica• Menstabilkan hormon estrogen.
• Agen anti-penuaan untuk kulit berkedut.
• Menghitamkan rambut beruban dan melebatkan rambut.
• Membantu menambah tenaga dan meningkatkan semangat.
• Membantu memulihkan daya ingatan.
• Melancarkan perjalanan darah.
• Membantu mengatasi masalah sukar tidur.
• Membantu memantapkan payudara.

Khasiat Mas Cotek• Dapat menyembuhkan, membetulkan kerosakan urat saraf dan mengekalkan keayuan serta awet muda.
• Mengembalikan rahim ke kedudukan asal serta mengecutkan rahim untuk perempuan baru lepas bersalin.
• Merawat sakit paru-paru berair, kencing manis, buasir, darah tinggi, lemah jantung, cirit-birit dan meningkatkan keinginan seks lelaki dan wanita.
• Membantu mengatasi masalah-masalah berkaitan kaum wanita seperti keputihan dan membantu menambah tenaga.
• Khasiat lain seperti mengeluarkan toksin dalam badan, melancarkan perjalanan darah, membuang kolestrol dan lemak, pemulih tenaga batin, mencantik dan melicinkan kulit

Khasiat Habbatussauda• Membantu mengeluarkan asid urik dari badan dan mengelakkan dari terkena penyakit gout.
• Dapat mengurangkan pengeluaran bahan "Histamine" dan bahan-bahan yang menyebabkan kejadian alahan (allergic).
• Meningkatkan sistem kekebalan supaya dapat membunuh kuman-kuman (bacteria), virus atau sel-sel barah supaya dapat mengelakkan tubuh dari dijangkiti penyakit-penyakit.
• Dapat mengurangkan tahap kandungan gula di dalam darah.
• Dapat menghasilkan kulit muka yang cerah
• Membantu merawat batuk dan asma, selsema, keguguran rambut, tekanan darah tinggi, masalah untuk tidur, sakit-sakit otot dan sendi, rasa loya dan muntah, mengurangkan kolesterol dan merawat batu karang.

Khasiat Temulawak• Anti-radang dan anti-hepatotoksik yang sangat berguna untuk melindungi kesihatan hati (radang hati).
• Dapat menurunkan kadar kolestrol dalam darah.
• Dapat merawat buasir, jerawat, cirit-birit dan sembelit.
• Membantu melancarkan haid.
• Bersifat antioksidan yang boleh mencegah kanser.

Khasiat Halia• Melegakan penghadaman dengan meneutralkan asid dalam perut, merangsang pengeluaran jus penghadaman dan juga membantu memperbaiki otot-otot penghadaman.
• Membantu melancarkan peredaran darah, melegakan masalah kekejangan perut, mengurangkan sakit sendi, sakit otot dan menurunkan kadar kolestrol dalam badan.
• Meredakan masalah selsema dengan memanaskan paru-paru dan perut, mengubati asma dan mengurangkan batuk serta gatal-gatal tekak.

Khasiat Billberry• Mengandungi antioksida yang tinggi
• Melancarkan pengaliran darah dalam badan
• Melambatkan proses kemunduran macular yang berkaitan dengan usia, rabun malam dan gangguan mata yang berkaitan dengan diabetes
• Membantu pembentukan kolagen
• Membantu sistem penghadaman

Khasiat Manggis• Kaya dengan Xanthones yang bertindak sebagai antikoksidan
• Membantu memulihkan sistem imunisasi badan
• Membuang toksid dalam badan
• Membuang kolesterol dalam badan
• Mengurang tekanan darah tinggi

Khasiat Madu• Kaya bahan anti oksidan yang menghalang free radicals daripada bertindak ke atas sel-sel yang boleh menyebabkan kanser
• Sumber tenaga asli bagi tubuh yang terbaik iaitu meningkatkan kekuatan otot dan stamina badan
• Pembunuh kuman daripada jenis bakteria, fungus dan protozoa
• Mampu menyembuh ulser dan luka dengan lebih cepat dan berkesan
• Boleh merawat penyakit mata
• Mampu menjadi antibiotic yang lebih berkesan





APPLE FIBER BEAUTY JUICE + COLLAGEN

RM158 / S$75

Everlynn authorised distributors:

Malaysia: 012-4784348

Singapore: 90990229

VCO by EVERLYNN

Minyak Kelapa Dara atau Virgin Coconut Oil adalah "minyak yang paling menyihatkan", bebas dari kolesterol serta tidak mempunyai kesan sampingan dan sesuai untuk semua peringkat umur. Minyak kelapa dara kaya dengan asid laurik yang membantu mencegah jangkitan kuman seperti virus, bakteria dan protozoa di dalam tubuh kita. Ia mempunyai banyak manfaat seperti untuk rawatan rambut dan kulit, meningkatkan sistem imun tubuh, mengawal kolesterol, membantu sistem pencernaan dan metabolisma badan serta banyak lagi khasiat penting untuk membantu kesihatan tubuh kita.



 
EVERLYNN VCO - RM45 / S$21.50


Kelebihan Minyak Kelapa Dara (Virgin Coconut Oil)

  • Meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal dan mental.
  • Memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin-vitamin
  • Melindungi tubuh daripada kanser.
  • Jerawat cepat susut
  • Regular semula PMS anda
  • Sistem penghadaman lebih baik
  • Menghilangkan parut jerawat dan strechmark bagi wanita yang hamil.
  • Kulit tidak mengalami sebarang masalah jerawat, berminyak, dan kering.
  • Membantu mengurangkan berat badan dengan meningkatkan angka metabolik.
  • Melembutkan kulit muka dan memberi perlindungan dari sinaran matahari
  • Kesuburan
  • Kurangkan rasa senggugut
  • Batuk dan Selsema cepat hilang


Everlynn Skincare authorized distributors:


Malaysia : 012-4784348

Singapore : 90990229

Friday, 23 November 2012

Jom shopink..

Sedar x sedar, Nora tinggal lagi 4 minggu untuk habis kan semester ni. Cepatnya masa berlalu. Lagi takut, nak exam nnt ape lah nak jawab :-p Boleh ke nak studyexam nnt. Ngan anak2 Nora yg manja melampau tu.. En. hubby yg jauh pi kepulauan. Huh..  Will do my best !! i know i can do it..hehehe..
 
Anyway, entry ni pasal..............................
 
I LOVE THIS TOP & SKIRT so so muccccchhh....
 
suka x? if suka, jom grab korang punya kat blog Butik Naurah k..
 
 
atau FB Butik Naurah
 


 
Oh my grey mermaid.. suka sgt. !!!!!
 
Jom shooooppppppiiiiiinnnnnnngggg....!!!!!!
 
*oh gemuknye sy :-( hahahaha... abaikan.
Love, Nora Yahya.